فرماندار اردبیل :

ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل ۸۴۰ خانواده ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری وتحلیلی «اردبیل ما»، سید محمد اعتمادی در جلسه کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اردبیل گفت: در قالب طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل ۸۴۰ خانواده ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۶۱ پرونده تشکیل شده و برای ۴۰۰ خانواده زمین واگذار شده در حال واگذاری است که نیاز است در تسهیل روند واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.

او با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ باروری در شهرستان گفت: نیاز است در فرهنگ سازی در این حوزه اقدامات عملی و سرمایه گذاری‌های لازم صورت گیرد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: کارگروه‌های مختلف از جمله فرهنگی و تسهیلات و اداری و مالی در راستای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل تشکیل می‌شود و این کارگروه‌ها باید مشکلات و مطالبات در این حوزه را بررسی و راهکاری‌های لازم را ارائه دهند.

اعتماد اعجازی بر روند تسهیل ارائه تسهیلات به طرح جوانی جمعیت توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: نیاز است در این حوزه بانک‌های عامل هم همکاری لازم را داشته باشند.

او تصریح کرد: از بانوان هم در دستگاه‌های اجرایی و واحد‌های تولیدی هم حمایت‌های لازم باید صورت گیرد تا این بانوان مشکلاتی نداشته باشند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: اصلاح دیدگاه فرهنگی برای افزایش نرخ باروری و افزایش ازدواج در شهرستان باید به صورت اساسی انجام شود و در این راستا خانواده‌ها و دستگاه‌های فرهنگی رسالتی خطیر دارند.

انتهای خبر/